fredag 10 oktober 2014

En idiot av en fjäder?



Tidigare idag skummade jag igenom DN och läste en artikel som handlade om några jänkare som hade stämt Red Bull eftersom drycken inte alls hade gett dem vingar eller ökad prestationsförmåga. Företaget gick med på en förlikning vilket jag gissar beror på det sistnämnda.

Inte ens 15 leds inavel i Alabama kan väl få någon att tro att det ska växa ut vingar på ryggen om man dricker någonting.

Att DN valde den aspekten i sin rubriksättning säger väl mer om kvaliteten på svensk journalistik kan jag tycka...


Nåväl, jag började spåna lite i ämnet och konstaterade att det är lite synd att man inte kan stämma folk till höger och vänster i Sverige ty då hade "den intelligenta värktabletten" Ipren fått sig en omgång. Hade det där lilla pillret varit det minsta lilla skärpt så hade det automatiskt krupit ned i halsen på folk några timmar innan de slog upp sina rödsprängda på söndagsmorgonen.

 För övrigt så såg jag "Back to the future" för inte så länge sedan. Den utspelas till stora delar år 2015 så om jag inte får min hoverboard innan nästa höst så blir du fattig Spielberg...

Inga kommentarer: