måndag 2 februari 2015

Så var det Februari...


... och vintern har slagit till på allvar. Snön har vräkt ner i fyra dagar oavbrutet och jag börjar bli rätt trött på skiten.

Det kan vara vackert med snö, men om jag måste vada genom halvmeterhöga drivor och skotta fram bilen för att ta mig till jobbet så är det inte så fint längre.
Nysnö gör sig bra på bild, men några sådana har jag inte haft tillfälle att ta då ledig tid och hyfsat väder sällan infinner sig samtidigt.

Det ska jobbas övertid i princip varje helg vilket sliter på folk en hel del. Tidigare idag så sa vår chef: "Tänk på vilka bra löner det blir de här månaderna".
Min kollega svarade: "Ja, vilket lär behövas när man ska betala skilsmässoadvokaten efter det här..."

´nuff said...


Apropå ingenting så fann jag denna i en butik för ett tag sedan. Rent spontant så undrar jag vad man har för nytta av en tv om man behöver en sådan där stor fjärrkontroll...





Jag såg även den här pallen på jobbet i veckan. Jag skulle gärna vilja veta bakgrundsstoryn då lappen osar av undertryckt frustration och ilska... :)





Inga kommentarer: