måndag 14 augusti 2017

Dörrterroristen


Jag jobbar 2-skift och detta är min tidiga vecka då jag är på jobbet runt 05.30 och de första dagarna de veckorna så brukar jag unna mig lyxen att slumra en timma på soffan när jag kommit hem. "Gubbvarning" eller inte, skönt är det i alla fall.

När jag kom hem tidigare idag så noterade jag en kvinna som bankade ner en skylt i rabatten utanför, det var från elbolaget E-on som upplyste om att "vi finns i ditt kvarter idag".

Nåväl, jag la mig på soffan och började precis sjunka ner i en dvala då det tog hus i helvete i hallen. Personen utanför nöjde sig inte med att bara ringa på (på dörrklockan som låter väldigt högt) utan hon började även banka på lägenhetsdörren när ingen hade öppnat efter de första påringningarna.
Jag säger "hon" för det var inte som man kanske skulle kunna tro brandkåren utan kvinnan från E-on.
Jag kände dock att jag var för trött för att kunna föra en civiliserad konversation så jag struntade i att öppna och återgick till soffan.

40 minuter senare är hon tillbaka. Och ringer. Och bankar...

Inte heller denna gång öppnade jag utan nöjde mig med att fantisera om klassiska medeltida tortyrmetoder.
Nu så var jag ju "bara" en trött gubbe, men om jag exempelvis hade legat hemma med feber eller fått ett sovande spädbarn bryskt uppväckt av hennes härjande så hade hon (och hennes chef) fått höra ett par väl valda ord - med högre volym än dörrklockan.

Jag är ingen expert på försäljning, men en sak är jag bergsäker på:
Att bete sig jobbigare än Jehovas missionärer garanterar att undertecknad aldrig kommer att befatta sig med detta företag...

Inga kommentarer: