fredag 20 oktober 2017

Fotografens hus


Den här bloggen för en tynande tillvaro numer, av flera skäl. Brist på inspiration samt faktumet att jag redan har skrivit vad jag tycker om en hel del företeelser är huvudskälen.
Förvisso så slår det svenska samhället och kvällstidningarna nya rekord i dumhet varje vecka, men att ständigt tänka på och raljera över det är inte bra för blodtrycket så jag försöker att minimera sånt.


Fotointresset och böjelsen för att utforska en övergiven plats har dock inte falnat även om en del intressanta objekt har rivits eller på andra sätt blivit otillgängliga de senaste åren.
Jag håller för tillfället på att gå igenom ett antal lite äldre bilder från 2006-2010 och uppdatera gallerierna på min fotosida med större och lite uppfräschade bilder.
I den mån det går alltså, i vissa fall håller originalbilderna ganska dålig kvalitet så då blir det svårt.

Här är ett axplock ur ett nyrenoverat galleri kallat "Fotografens Hus", på grund av de mängder med fotografier som fanns bland all bråte i huset.
Vi befinner oss i Västmanland senhösten 2009:



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer: