torsdag 4 juni 2020

Mitt blodtryck...






Inte för att jag har haft något större förtroende för polisen sedan innan, men ovanstående bild från gårdagens demonstration i Stockholm fick mig att tappa det sista som fanns kvar.
Här ser vi en representant för samhället och ordningsmakten som faller på knä inför den gapande pöbeln som just där räknades i tusental i stället för de påbjudna max 50.

Ytterligare ett exempel på att samhället viker ner sig för de grupper som gapar högst och visar mest våldstendenser. På samma plats för övrigt där det denna vecka skulle ha färdats glada studenter på traktorflak, men det var visst för farligt...


Men visst, om jag då exempelvis skulle vara sugen på att se en fotbollsmatch så är det väl bara att samla några likasinnade som gapar och hotar lite. Då borde vi kunna marschera in på arenan på led mellan två rader av knästående poliser va..?

Eller om jag skulle bli utsatt för ett brott av något slag, vilket nummer ringer jag då om jag är mer intresserad av att få problemet löst och mindre intresserad av en bönestund?

Vilket jävla pajasland vi lever i.

Inga kommentarer: