onsdag 6 januari 2021

Kundvård...



Visst är det fantastiskt med företag och organisationer som gör allt för att underlätta för sina kunder?

Batteriet i min bankdosa är på upphällningen och genierna på Swedbank har konstruerat just den modellen av dosa jag har som en engångsprodukt. Man kan alltså inte byta batteri själv utan man måste bege sig till ett bankkontor för att få en ny dosa.

Och i dessa tider har jag ännu mindre lust än normalt att tillbringa tid på sådana inrättningar...

På plussidan så får jag kanske notera att mitt skiftarbete gör att jag slipper ta ledigt och förlora tid och/eller pengar på förmånen att bli nyst i ansiktet av någon vandrande pesthärd inne på kontoret, alternativt förfrysa samtliga kroppsdelar väntandes på min tur i en snödriva utanför.

Sen så är det också lite lustigt att jag har större chans att få mitt problem löst på ett svenskt bankkontor om jag langar fram en elektronikprodukt med dåligt batteri - som man kan göra på exempelvis Klockmäster - än om jag skulle ha den bisarra uppfattningen att kontanter är ett giltigt betalningsmedel.
Men det är en annan historia...

 

Inga kommentarer: