fredag 12 november 2021

På ICA...

 
I sann gubb-anda var jag kl 21:30 och handlade livsmedel och väl framme i kassan så väcktes givetvis Farbror Einar ur sin skönhetssömn.
På andra sidan bandet befinner sig två kassörskor - runt 18 år, blonda och med en lika intelligent uppsyn som ett par fisktofflor.
De var mindre intresserade av att det fanns kunder men desto mer intresserade av att diskutera kommande solsemestrar. En av dem klämmer ur sig:
"Men bruuur, du är ju fett brun nu."
Nämnde jag att de var ljusare än snubben på kaviartuben?

Jag greps av en enorm lust att smiska upp dem bägge med min (så fort de fått arslet ur vagnen) nyinköpta falukorv, men insåg att det beteendet från en medelålders man skulle se lite illa ut i tingsrätten så jag fick vackert vänta på min tur i prioriteringsordningen.

Nu blir det en grogg.


Inga kommentarer: