måndag 7 december 2015

Varde ljus...


Jag tillhör definitivt inte de mer inbitna julfirarna, men jag uppskattar god mat, en stunds ledighet från jobbet och faktumet att alla dessa små lampor och stjärnor lyser upp den mörka årstiden.

Sen så är ju en del av de svenska jultraditionerna under attack sedan några år tillbaka då pepparkaksgubbar etc. visst kan anses vara "kränkande" - hur fan man nu får ihop den ekvationen - och då kan jag känna att de kan vara värda att slåss för.
Inte för att jag nödvändigtvis vill förvandla mitt hem till någonting ur en Disneyfilm, utan för att jag ska få behålla rätten att göra så om jag skulle vilja...

Nåväl, årstiden till ära så spände jag idag upp min ljusslang på balkongen. Den är inköpt på billighetsbutiken Rusta för tre år sedan så bara faktumet att den fungerar än idag är kanske värt att imponeras av och fira lite?






Inga kommentarer: