onsdag 7 augusti 2019

Dodge City...


... eller nej, det står ju faktiskt Västerås på skylten.
Men nu för tiden är det ganska lätt att blanda ihop dem då det viner kulor som aldrig förr.

I går eftermiddag vid 15:45 blev en snubbe skjuten av några i en passerande bil vid ett stadsdelscentrum. Detta alltså mitt på dagen, mitt bland folk...

Senare på natten vid 02:30 så blir en annan herre nedskjuten i ett villaområde på andra sidan staden.

Det brukar heta att "offret är känt av polisen sedan tidigare", det är alltså då frågan om kriminella som knäpper varandra. Det stör mig inte nämnvärt, men det är nu bara en tidsfråga innan någon oskyldig stryker med när det öppnas eld mitt på dagen utanför en pizzeria.


Jag är fullt medveten om att de flesta inom polisen arbetar hårt med att försöka stävja detta, samt vågorna av bilbränder och våldtäkter som av någon märklig orsak bara eskalerar varje år.

Allt detta medan de är bakbundna av politiker som tydligen anser att det är ett större problem att vissa gillar att ta en cigarett till ölen på uteserveringen än att folk blir avrättade mitt på gatan.

Men man ska kanske inte förvånas då SVT sänder musik som romantiserar "gangsterlivsstilen" i barnprogram.
Det här är väl den nya verkligheten som vi får anpassa oss till, och snällt betala våran skatt...
 
Tips om "Gated Communities" mottages.
 
 

Inga kommentarer: