måndag 19 augusti 2019

Tight shopping...


I morse bevistade jag ett köpcenter i jakt på ett par jeans, vilket var lättare sagt än gjort.
Åtminstone om man inte är byggd som en telefonstolpe framodlad under missväxtåren som fick Karl-Oskar & co. att emigrera.

Det är tydligen på modet nu med mer eller mindre "stretchiga" jeans som inte direkt är anpassade för spolformade gubbar.
Det första paret jag provade var "hipster-tighta", vilket alltså innebar att det hade underlättat väsentligt om provhytten var utrustad med en roller och en spann vaselin att stryka på sin blekfeta lekamen.
Nåväl, jag fick på mig ålskinnet till slut men kände mig som en nystoppad frukostkorv så det fick vara.

Long story short; till slut hittade jag två par som jag kom i utan att låta som en bakfull Gordon Ramsay, så de fick det bli.
Dock så fick butiksbiträdet ge sig ut på lagret för att rota fram dem.

Så, min fråga är nu om det är mest fel på min röv eller dagens mode..?

Inga kommentarer: