tisdag 24 juli 2012

Annoying Inc.

Mulet o blåsigt idag så jag passade på att åka och shoppa lite. Det är dagen före de flestas löning och jag for vid sex-taget på kvällen så jag räknade med att komma ganska lindrigt undan. Jag avskyr att trängas med folk.

Allt gick smärtfritt tills jag äntrade butiken med Sveriges mest påflugna personal, nämligen Dressmann.
Man kan fundera på om de anställda där enbart har provisionslön eftersom de ska envisas med att försöka pracka på kunderna halva butiken.
Jag rafsade snabbt åt mig det jag skulle ha och vid kassan så avböjde jag vänligt men bestämt alla dealer "bara för dig". När jag för tredje gången förklarat att jag var nöjd och kassören ändå fortsatte att tjata så frågade jag: "Skiter det sig med din bonus om jag inte köper de där jävla kalsongerna?"
Då tystnade han och såg lite förnärmad ut.

Jag brukar inte vara otrevlig mot butikspersonal, men när de beter sig som en blandning av Jehovas vittnen och en telefonförsäljare så tar tålamodet slut.
Och dessutom så är jag närmare 40 än 30 och känner mig definitivt mogen nog att själv välja att inte bära randiga kalsonger.

Nu får det bli ett kvällsdopp.

Inga kommentarer: