söndag 1 juli 2012

Cityfestivalen 2012:2

På fredagen ösregnade det så då höll jag mig hemma men igår blev det en liten sväng ner på stan.

Tyvärr så kom vi in på området ganska sent - mitt under världsstjärnan (nåja) Magnus Ugglas spelning - så det rådde totalt kaos framför ingången till öltältet.
Det var en kompakt massa av människor och svettlukt som man fick pressa sig fram genom för att komma in och få sig några blaskiga öl.
Det känns som att tanken med arrangemanget enbart var att få in så mycket folk som möjligt på samma yta utan att tänka på följderna...

Men efter att ha blivit stångad, trampad på och tacklad ett antal gånger så nådde jag baren - vilket just då kändes som en bedrift i klass med att bestiga K2 - och kunde släcka törsten.
Eftersom jag brukar bli oerhört kass i magen av langos och inte ville hoppa jämfota hem av skitnödighet så avslutades kvällen med en kebab.

Nu är det bara att ladda batterierna inför nästa helg. :)


 
 
 
 


Inga kommentarer: