måndag 27 augusti 2012

Ett utbrott.

Min förmiddag tillbringades i tvättstugan och när jag vid 12.30 skulle gå ner och ta upp det sista så kunde jag inte låsa upp min lägenhetsdörr, vredet snurrade bara runt.
Jag hade inte riktigt tid med att skruva bort vredet och fippla upp låset så jag valde det näst bästa alternativet - nämligen att klättra ned från balkongen.

Turligt nog så bor jag bara en trappa upp så det blev inte så halsbrytande, men mina grannar lär ha funderat en del över vad jag pysslade med.
Låset går att manövrera utifrån med nyckel så det blev inte fullt så illa som om det hade vart tvärtom. Jag har talat med fastighetsskötaren så förhoppningsvis kan jag låsa om mig när jag kommer hem.
Annars så får jag väl sova med baseballträt under sängen ifall någon vill försöka stjäla mina tillhörigheter.

Det ska väl märkas ordentligt att det är måndag, eller hur...?

Inga kommentarer: