onsdag 20 februari 2013

Zombie...

Hej igen min fanclub...

Det börjar bli mycket att göra på jobbet igen så vi blir tvungna att köra dygnet runt framöver.
Jag har varit inställd på att få gå upp på 2-skift, men med "till sannolikhet gränsande visshet" så blir det inte så.
Istället kommer jag att gå ett ständigt förmiddagspass 05.40-14.00 måndag till fredag.

Jag tillhör de morgontröttas skara. Jag kommer upp och iväg, men före klockan 9 och ungefär lika många koppar kaffe så är jag som en zombie. En blek och hålögd varelse som rör sig ryckigt och utstöter grymtande läten.

Den enda skillnaden är att jag inte tänker ha ihjäl dig, såvida du inte hamnar mellan mig och kaffeautomaten...


Nåväl, det som för min del känns mest slitsamt med skiftarbete är att ständigt växla mellan för- och eftermiddag och ändra dygnsrytmen varje vecka. Mot slutet av veckan känns det mindre tungt då man anpassar sig lite efter några dagar.
Så med lite tur så kommer jag inte att vara lika seg om jag jobbar tidigt varje vecka.

Eller så kan jag efter ett tag sadla om och satsa på en skådespelarkarriär i nästa säsong av The Walking Dead...



I övrigt så händer det inte ett skit här, jag går mest och längtar efter våren. Det får fan vara nog nu.


I fredags var jag på en tillställning med jobbet. Att sitta och lyssna på föredrag i tio timmar var enbart plågsamt, men festen på kvällen var ganska trevlig. Vi hade den ihop med bolaget jag arbetade på tidigare så jag träffade en del gamla bekanta.

Så här i efterhand så känns väl idén att avrunda kvällen med ett tequila-race som mindre genomtänkt, men som man brukar säga; det kostar att ligga på topp.

Inga kommentarer: