lördag 2 mars 2013

En morgonpromenad

Jag gjorde slag i saken och skaffade mig en ny kamerautrustning i veckan och i morse tog jag med den på en liten promenad på stan. Som jag har sagt tidigare så är jag fullt medveten om att kameran inte gör fotografen och att jag väldigt sällan kommer att utnyttja dess fulla potential, men jag är grymt nöjd med bilkvaliteten.
Det "otränade ögat" kanske inte noterar någon skillnad, men det gör jag och det är väl huvudsaken?

Västerås city är inte direkt känt för sin skönhet, men klockan åtta en lördagsmorgon är det i alla fall föredömligt folktomt.




 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Det är alltid intressant med udda detaljer och på Stadshotellets tak noterade jag rester av telegraftrådar från tidigt 1900-tal, känns bra att jag lyckades få med en gnutta teknikhistoria och urbant utforskande på ett litet hörn. :)







Inga kommentarer: