fredag 28 juni 2013

Snabbvisit på Cityfestivalen

I går kväll (torsdag) for jag ner på Cityfestivalen och det var väl som vanligt. Langos med tveksam bakterieflora, putslustiga t-shirts, blaskig mellanöl och ficktjuvar. Till det positiva hör att det är trevligt med mycket folk i rörelse och bra musik. Samt att jag fick prova vildsvinskebab.


 
 
 


I dag har jag ägnat mig åt lite urbant utforskande och industrihistorisk dokumentation. Jag och en bekant for iväg och dokumenterade mer av den i dessa kretsar välkända kalklinbanan som av allt att döma kommer att rivas innan sommaren är över.
Man känner sig lätt som en idiot då man hänger 15 meter upp i en betongstolpe och fotograferar en plåthink, men man måste väl få ha en hobby? :)

Det var en givande utflykt som tog hela kvällen och gav mig bilder som tar en vecka att gå igenom. Samt lite lätt träningsverk...

I morgon ska jag på en grillfest så nu är det nog bäst att farbrorn går och lägger sig.


Inga kommentarer: