tisdag 11 juni 2013

Tisdagsgnäll & mysfika.


Ett intressant fenomen med skiftarbete är all skit man ibland får ta över. Jag fick inleda dagen med att försöka lossa en M16-bult som mina kära kollegor hade dragit snett och struntat i att försöka fixa. Jag använde ett spärrskaft och ren ilska.

Efter ett kortare gympass så går bulten av vilket resulterar i att yours truly landar på arslet på golvet i en skur av svordomar som skulle ha gett min gamla svensk-lärarinna hjärnblödning.


Någon timma framöver (så länge som det smärtade i baken) så fylldes mitt sinne av ljuva tankar om medeltida tortyrredskap. Franska kukvridare och allt vad de nu hette...


Efter jobbet så hämtade jag min bil från verkstaden efter en service och reparation av luftkonditioneringen. Det gick på 5.000 kronor.

Så man kan säga att skattebäringen kom, gick och tog med sig lite ränta.
Oh happy days...



Apropå någonting helt annat så hamnade jag på lite kalas i lördags. Jag kom dit vid sju-taget på kvällen och möttes av fyra herrar. Tre av dem hade börjat spola i sig starkvaror runt klockan ett på eftermiddagen och hade nu nått nivån mellan neandertalare och kliniskt död.

Efter en halvtimma låg de tre och snarkade så jag och min kompis som inte börjat fullt så tidigt tog oss några muggar rom och cola innan vi gick vidare. Mysfika så det förslår.





Vi fortsatte aftonen hos en annan bekant som inte hade gått ut fullt så hårt så jag höll mig vaken hela kvällen och mådde märkligt nog ganska bra dagen efter. Jag känner dock tre personer som ville dö samma morgon, men det kostar som bekant att ligga på topp.

Inga kommentarer: