lördag 8 mars 2014

Seglördag


Det är lördagskväll och eftersom jag känner mig lite trött och hängig så sitter jag hemma och bläddrar mellan kanalerna på tv:n. Tyvärr så vankas det "Mello" på SVT så jag känner att middagen är på väg upp så fort jag bläddrar förbi.

Kastar man om bokstäverna i Melodi... så kan man få fram "Femtio leds inavel" och en snabb titt ger vid handen att det mycket väl kan vara en korrekt observation.
Visst, smaken är som baken men om man nu över huvud taget kan tävla i musik så borde radio vara ett mer korrekt medium för en sådan tillställning.

Nåväl, pastellfärgsfetishisten får väl sitt lystmäte tillfredsställt nu i alla fall. En ovanligt färgglad kontrast till SVT:s vanliga helgutbud som brukar bestå av filmer som "Lille Sven får cancer" för barnen och dokumentärer om "lobotomins offer" och polska gruvarbetare som går och hänger sig för de vuxna. Ibland varvat med odödliga svenska filmklassiker som handlar om en man som stirrar ut genom ett fönster i en halvtimma, gapar "för i helvete!!!" och går ut i ösregnet. Givetvis i svartvitt.

Klimatet är nog inte den enda orsaken till att alkoholismen är så utbredd i de nordiska länderna...



Nåväl, nu måste jag - i brist på annat - visa ett par bilder.

I fredags lyckades jag fastna i nåt vasst skit som stack ut ur en pall på jobbet och fick en rejäl reva i byxorna. Som tur var så hittade jag lite tejp:





I förmiddags tog jag en liten promenad vid vår lokala Playa del skitig insjö, men det verkade inte riktigt vara säsong för bad än:


 
 
 
 



Inga kommentarer: