tisdag 27 juli 2010

Nassefillingarna




Det här är förvisso en gammal nyhet, men jag har skrattat åt tragiken ett par dagar nu.

Tydligen har ICA Maxi sålt högerextremistiska kalsonger.
Det tog en bra stund innan jag hittade hakkorsen i mönstren på kallingarna. Men sen så tillhör jag inte de som ser nazister under varje sten.
Jag tänker då närmast på historien om "Nogger Black" och "Centrum mot rasism", organisationen som letar rasistiska budskap i frysdisken på Konsum...

– Det här kalsongerna skulle inte ha hamnat i butiken överhuvudtaget och vi beklagar verkligen det inträffade. Vi kommer att ta bort dem från butiken, säger ICA:s pressekreterare till Aftonbladet (vilka annars?)

För ett par år sedan gastade Aftonbladet om att Dressmans klädhängare dolde nazistiska budskap:




De flesta människor med förståndet i behåll inser att det där är ett väldigt praktiskt sätt att hänga många plagg på en liten yta. (hade snurran varit X-formad hade det blivit skrynkligt som fan). Men så långt tänker man inte utan givetvis är hela Dressmans ledning smyg-heilare.

Idioter.

Man kan förresten fråga sig varför man får sälja tröjor etc. med röda stjärnan eller Che Guevara på?
Det gick ju åt fler människor under Stalins välde än under Adolfs...
För att inte tala om hur många som har dött under alla krig USA har lagt sig i.

Så ett litet tips till de som kämpar mot rasism: Be idioterna som hittar rasistiska glassar, kalsonger, klädhängare etc. att dra åt helvete. De gagnar knappast er sak.

Dessutom så undrar jag lite stilla angående kalsongerna:
Hyllar jag verkligen det jag har närmast skithålet?

Inga kommentarer: