onsdag 14 juli 2010

T minus 2

Nu har jag två svettiga arbetsdagar kvar till semestern. Jag säger svettiga inte för att jag jobbar arslet av mig - det orkar jag inte - utan på grund av den närmast tropiska värme som råder på mitt jobb.
När svetten rinner efter ryggen klockan 06 på morgonen så vet man att det kommer att bli en jävligt jobbig dag.

Eftermiddagarna har gått i badets tecken. Jag har - som en bekant uttryckte det - "sälat" mig så gott det går i badgropar och bekantas pooler.

Men man ska väl egentligen inte klaga, även om det är en av mina favoritsysselsättningar. Vi minns ju alla den långa och kalla vintern och hur mycket man längtade efter sommaren.

Apropå vintern så hittade jag några bilder på min hårddisk. Jag minns inte källan, men de visar på att man faktiskt kan ha ganska kul på vintern också om man är lite kreativ.







Men jag längtar ändå inte...

Inga kommentarer: