torsdag 13 januari 2011

Glömt & länkat

I vanlig ordning så har jag inget vettigt att skriva här och brukar då strunta blankt i det och skriva någonting ändå. Just nu så känner jag inte för det utan tänkte istället dela med mig av ett par länkar som berör ett av mina intressen nämligen övergivna platser.

På den första kan man se några läckra bilder från en tidigare rysk militärförläggning. Vi som blir smått knäsvaga över förfall och brutalbetong inser att f.d. Sovjetunionen bjuder på en hel del godsaker för "ruinturisten".

http://englishrussia.com/index.php/2011/01/13/ghost-military-camp/


På länken nedan finns några bilder från en engelsk bilfabrik som slog igen verksamheten 2005.
Jag har besökt några nedlagda industrier och det man tyvärr ofta möts av är tomma och nedklottrade fabrikshallar där de flesta större maskiner är bortforslade.
Så är dock inte fallet här, utan det är som fjortisarna skulle uttrycka det: "heeeelt sjuuuuukt asså". Man har bara tryckt på stoppknappen och gått hem.
Det är nästan så att man väntar sig att det ska dyka upp ett gäng hungriga zombies runt hörnet. :)

http://svammelsurium.blogg.se/2010/december/valnader-ur-brittisk-bilindustri.html

Det går säkerligen att googla sig fram till fler bilder, men det är jag för trött för.

Inga kommentarer: