lördag 15 januari 2011

Hello trailerpark...

En klar nackdel med att bo i en kommunal hyresrätt är att man så ofta blir berikad med grannar som tagna ur "Cops".

Tidigare idag så vaknade tydligen whitetrash-familjen som bor snett ovanför mig upp ur sin vinterdvala.
Sonen (~13 år) stod nedanför balkongen och gapade på sin mor: "Jag tänker inte städa mitt rum din feta hora!".
Till svar fick han en stövel kastad efter sig och sen kom hans far (byggd som en skäggig telefonstolpe) och jagade efter ungen iförd 10 nummer för stora (antagligen frugans) snorgröna mjukisbyxor som släpade i marken efter honom.

Detta var klart underhållande men jag önskar att jag hade fått se upplösningen...

Sagda familj hade tidigare en hund, en sån där som liknar en långbent hamster med dålig attityd.
Jag har inte sett den på ett par månader så min huvudteori är att det inträffade en olycka som hade med julbordet att göra.

Jag funderar på att inhandla en dunk hembränt och ställa utanför deras dörr med en rosett ikring. När jag sedan är säker på att de har börjat att spola i sig av den så trycker jag ner en hög porriga trosor i brevlådan tillsammans med ett kort adresserat till mannen i familjen: "När ska du kasta ut den där värdelösa späckhögen du kallar fru?".

Sedan är det bara att ta fram popcornen och bänka sig på balkongen för lite underhållning. :)

Inga kommentarer: