onsdag 6 juli 2011

Onsdag...

Det är en och en halv vecka kvar tills jag får semester och jag känner att den är väldigt välkommen. Som en av de få kvarvarande på arbetsplatsen som inte är sommarjobbare så får man lite att reda ut.
Jag funderar på om vissa generationer består av 50% analfabeter (vissa talar knappt begriplig svenska) samt varför många ur den ordinarie personalen tycks ha struntat i att lära ut jobbet till sina vikarier.
Detta gör att jobbet blir mer kaotiskt än vanligt och det är inte så bra för blodtrycket...

Till helgen vankas det Power Meet i stan, helt klart årets höjdpunkt. Kombinationen av krom, V8-muller, öl och glada människor är oslagbar.
Ibland åks det bil, ibland sitter man bara och tittar på folk och deras bilar och ibland så blir det fest på campingen - bland annat. Men oavsett vad som sker så brukar det vara trevligt och av någon märklig anledning så tycks man alltid ha en öl i handen.

Vissa drar dock igång tidigare än andra. Klockan 06.20 i morse när jag trampade till jobbet så passerade jag två skånska (det hördes lång väg) herrar i skinnväst som satt i ett dike och njöt av morgonsolen och en låda öl.
Det såg riktigt trevligt ut och jag blev nästan lite avundsjuk... :)

Nu ska jag nog ta ett tröstande dopp.

Inga kommentarer: