lördag 2 juli 2011

City-"festivalen"

Igår begav jag mig ner på byn och bevistade "Cityfestivalen". Jag träffade några bekanta, hörde DiLeva sjunga och svamla om kosmos och hamnade till sist i ett öltält.

Det är kul när det händer något i stan, men jag måste säga att arrangemanget i öltältet är riktigt jävla uselt.
För det första så är 50 kronor för en 33cl mellanöl inget annat än ett rån, sen så fanns det sittplatser för ungefär en tjugondel av alla gäster och det tog en kvart att armbåga sig fram till baren när man ville bli lite mer skinnad. Sen så var det givetvis lång kö till pissoarerna och det kostade en femtiolapp att komma in på "festivalområdet".
Således fick man för 100 svenska riksdaler komma in och få en massa armbågar i sidan för att sedan kunna stå på en asfaltsplan och dricka en blaskig mellanöl samtidigt som man funderade på om det var värt att spilla ytterligare en halvtimma i piss-kön.

Man börjar undra om inte nykterhetsivrarna i stadshuset har ett finger med i spelet. Man vill gärna ha en "festival" eftersom alla andra hålor i Sverige har det, men helst ska folk inte kunna ta en öl och ha det trevligt så man anstränger sig verkligen för att göra det så bökigt som möjligt för sina gäster.

Sånt man kan göra när man har monopol...

Man kan ju tycka att Sveriges femte största stad (enligt Wikipedia) skulle kunna arrangera något bättre, men som det är nu så blir det sämre och sämre för varje år.


De där gigantiska badbollarna var dock roliga, jag vill verkligen ha en sån.









Inga kommentarer: