onsdag 24 juli 2013

En liten utflykt

Igår styrde jag kosan mot en av Bergslagens alla små avkrokar. Jag har besökt bygden tidigare, men det skadar aldrig med återbesök.
Först så kikade jag in i maskinhuset till en större gruva. Där finns bland annat ett gruvspel, alltså det maskineri som hissade upp korgarna med malm ur djupet. Den tredje bilden visar just den.
I den orangea lilla hytten satt mannen som körde hissen och glodde på den märkliga pelaren med mätare.
Måste ha vart ett tråkigt jobb...



 
 
 
 
 
 
 
 



Jag gick den ena märkliga vägen efter den andra...



 



... och hamnade på en gata med tomma små hus.
Dessvärre ordentligt igenbommade... :(


 



Sedan stannade jag till vid ett område med övergivna hyreslimpor. Dessa är lite väl vandaliserade för min smak, men ändå bisarrt intressanta.


 
 
 
 
 
 



Bergslagen har mycket att erbjuda för ruinturisten och jag är nöjd med min utfärd trots att jag har sett platserna förr och att de inte tillhör de mest fascinerande jag besökt.
Givetvis så har jag en massa bilder att gå igenom, men det känns som ett ganska angenämt problem. :)


Inga kommentarer: