fredag 12 juli 2013

Äntligen fredag.

I dag är det fredag och en vecka kvar till min efterlängtade semester. Jag har inga större planer för min ledighet utan tänkte mest hålla mig i krokarna, men med vetskapen att jag har tid och frihet att göra vad som faller mig in.
Efter de senaste arbetsveckorna så skulle jag mycket väl kunna tänka mig att sova i nån vecka...

Men man skulle kanske byta karriär?
Om jag bifogar den här bilden i mitt CV så är jag väl kvalificerad att söka till förskollärare, ridinstruktör och byfåne tänkte jag. :)







Från det ena till det andra så känner jag mig tvungen att tala om att det även finns några lite seriösare delar av min personlighet.
Jag gillar bland annat att besöka övergivna miljöer och ta lite bilder. Några av dessa har jag samlat ihop på:

www.leffesbilder.se


Nu så är jag långt ifrån någon mästerfotograf, men jag vill gärna tro att några av bilderna håller högre klass än de vanliga på ölhinkande människor som jag ibland lägger upp här.


Den senaste uppdateringen (dagsfärsk faktiskt) är från "Kalklinbanan", en 42 km lång anläggning som fraktade kalksten från brottet i Forsby i Södermanland till bruket i Köping 1941-1997.

Jag vet att det här är lite nörderi, men jag är intresserad av teknikhistoria och tycker att anläggningen är fascinerande. Det finns krafter som vill bevara banan för att eventuellt kunna köra turister i den framöver, men om det blir av är i dagsläget oklart.
Rivningsarbetet har påbörjats och det första steget är att köra igång den efter fem års stillestånd för att plocka av korgarna.

Det blev med andra ord helt plötsligt väldigt bråttom att fara iväg och ta lite bilder, och nog tycker jag väl att det var ett helt ok nöje en fredagskväll... :)





Nu så känner jag ett skriande behov av att åka och bada, inte heller det ett dumt fredagsnöje. :)

Inga kommentarer: