lördag 20 juli 2013

Man ska hålla på traditionerna...


... säger de som vet och då måste man rätta sig in i ledet.
Med traditioner så avser jag exempelvis jul, midsommar och att fira sin semester med att hälla i sig starkvaror. I går så var det den sistnämnda seden som skulle upprätthållas.

Vi samlades några stycken på min balkong för intag av öl. Det där med att sitta på min balkong börjar även det bli en form av tradition då det har inträffat nästan varannan helg under våren och sommaren.
Men visst, har man en stor "balle" så ska man väl utnyttja den...

Nåväl, sedan bar det av ner på stan till ett par vattenhål. Vi träffade på olika människor, den ena dummare än den andra och när krogarna stängde så insåg vi att vi fortfarande var en smula törstiga så vi for tillbaka till brottsplatsen (min balle ni vet) igen.

Där så dracks det öl, spelades musik och dansades till 6 i morse då energin plötsligt tog slut. Man kan ju tycka att det inte är snällt mot grannarna att spela musik vid den tiden, men till mitt försvar så måste jag nämna att det bla. poppades en del 50-talsmusik och det är fan så mycket bättre än vd grannarna brukar spela mitt i natten. Ja, jag är diskret jämfört med en del andra på gatan...

Men jag undrar vad som är så fascinerande med min tv... :)



Inga kommentarer: