måndag 22 juli 2013

Skyltat


Jag är medveten om att det i många fall räknas som skadegörelse men är ändå nästan barnsligt förtjust i olika kreativa modifieringar av trafikskyltar och andra små utsmyckningar av den annars så trista trafikmiljön.

I går morse hittade jag denna varningsskylt i närheten av mitt hem:







Bäckby är ett "utsatt område" i Västerås, alltså ett område där resonemanget: "Vi brände ner fritidsgården och eftersom dumma dumma kommunen inte omedelbart bygger en ny så har vi rätt att elda upp grannarnas bilar" tydligen är fullständigt logiskt och accepterat.

Skylten tycks varna för pansarvagnar och en sån kan nog vara behändig i vissa områden då den är svår att elda upp. Skylten sitter för övrigt på andra sidan stan, men det gäller ju att varna i tid...



Den där fick mig att tänka på en del andra lustigheter jag har snubblat på. Infödda västeråsare minns förmodligen den här:





I utkanten av Surahammar (föga förvånande) varnades det tidigare för flygande tefat:







Det här arrangemanget längs en landsväg norr om stan fick mig nästan att köra i diket:






Tänk så fint det kan bli bara man är lite kreativ. :)

Inga kommentarer: