lördag 2 november 2013

Kaboom...





Vissa veckor är man mer hålögd än andra...

Den här veckan har inneburit en massa krångel på jobbet. Allt strulade, kort sagt.
Jag blev varse om problemen förra lördagen då jag blev väckt 09.30 av att det var ett herran liv på både mobil-och hemtelefonen. Det var mina kollegor och min chef som ringde och jag var för tillfället höggradigt bakfull.

När jag hade piggnat till så trampade jag iväg till jobbet och fick omfattningen klar för mig. Min insats den dagen fixade ingenting, men vi kunde snabbt utesluta några felkällor. Alltid något...
Så under veckans inledning har det varit ganska drygt, jag har vid flera tillfällen velat ställa mig och banka pannan i tegelväggen tills antingen den eller skallen hade gett med sig och varje arbetspass har känts dubbelt så långt.

Men det kanske är som så att jag anstränger mig för mycket för att få sakerna att fungera, vilket egentligen inte är just mitt jobb. Resultatet blir bara att jag blir osedvanligt trött och grinig på fritiden.

Under fredagen hade det mesta löst sig, även om vissa bekymmer kvarstår. Ett av dem är ett krånglande datorsystem där lustigkurrarna till programmerare har ordnat så att en bild på en atombombsexplosion fyller skärmen när någonting i processen går riktigt fel.
Så inom loppet av en timma hade jag blivit "nukad" fyra gånger och kände att det nästan började hetta lite i ansiktet...

Även denna lördag bjöd på arbete. Lönen kommer nog att bli trevlig, men det kommer att ta en stund att bli pigg igen tror jag. Just nu hetsdricker jag kaffe för att försöka orka med någon form av socialt liv.


Apropå ingenting så fyller jag år till veckan. Sånt där har tappat sin tjusning med åren och nu för tiden så konstaterar jag bara att det är ett år närmare pensionen eller kistan, vilket av dem som nu kommer först...
Men ändå, yaaaay for me...

Inga kommentarer: