måndag 3 februari 2014

Kaffe, kaffe, kaffe, en tysk och en öl.


Nu är vi inne i februari månad och snart så ska man kunna ana en ljusning och hopp om sol, bad, ljumma sommarkvällar, en öl på en filt i parken osv osv. Men det lär nog dröja, just nu växlar vädret mellan snöstorm och töväder. Resultatet blir att gator och cykelbanor fylls av en gröt som är näst intill omöjlig att ta sig fram i.
Var kan man köpa bandvagnar förresten?


Nåväl, trötthetsfaktorn är extremt hög när det är mörkt och kallt ute och man tvingas upp i ottan för att arbeta. Förra söndagen blev det ett 10-timmarspass och mot slutet av dagen märktes tröttheten. Jag undrade vad det var för fel på jobbdatorn då muspekaren inte rörde sig. Sen noterade jag att det var snusdosan jag petade omkring på skrivbordet.
Då var det dags för ytterligare en tripp till kaffeautomaten...





Apropå jobb så är en av våra största kunder en tysk biltillverkare och i veckan blev jag tvungen att tala med en av deras tekniker på telefon. Samtalet blev ganska kort, vilket nog var tur eftersom karlfan hette Adolf(!).

Jag trodde att det namnet var mer eller mindre bannlyst i Tyskland nu för tiden men jag hade visst fel.
Mitt under samtalet poppar en tanke upp i mitt huvud: "Han måste ha handsfree eftersom åtminstone högerhanden lär vara upptagen", så det var som sagt bra att han inte kunde se mitt ansiktsuttryck... :)


Apropå jobb igen så ska jag delta i ett seminarium om verksamhetsutveckling på fredag och jag måste erkänna att jag verkligen verkligen inte vill. Förvisso så bjuds det på mat och lite förfriskningar till kvällen men innan dess ska jag sitta i 10 timmar (8-18) och lyssna på människor som monotont babblar om saker jag inte är ett dugg intresserad av. Jag var på ett likadant förra våren och ville skjuta mig själv efter en kvart. Usch.



I fredags så tog jag och en bekant några öl hemma hos mig och lyckades vakna i en osorterad hög i soffan på morgonen. Under natten hade vi lyckats med att åka taxi ner på stan för att dricka varsin öl på en pub och sedan åka taxi tillbaka. Den ölen kostade oss alltså drygt 200 spänn per person vilket kanske inte var helt prisvärt, men det kostar som bekant att ligga på topp...

Inga kommentarer: