lördag 17 maj 2014

Det är ju konst mensann...


Sommarväder och beordrad övertid är inte en kombination som ger ett glatt humör men i morse var det bara att bita i det sura äpplet och masa sig iväg. Plånboken blir ju lite gladare sen i alla fall...


Att världen är full av idioter är ingen nyhet men ibland så undrar man om det inte ändå borde finnas lite gränser för hur folk kan bete sig.

Jag läste en artikel på nätet om "konstnärsgruppen Mensmagi" som ska ställa ut sin "konst" i Stockholm i sommar.

Jag känner att det är lite för smaklöst och ohygieniskt för att länka till, men här är ett citat från artikeln: "Under två kvällar i juni ska de bland annat läsa sitt mensmanifest och ha livemålning i blod. Dessutom visas filmer där konstnärerna gör ritualer i sin egen mens.".

Ja, vad säger man...?

Tja, kan man fejka en psykos och klottra ner en t-banevagn med ursäkten: "Det är konst" så går nog det där med. När det gäller att få utlopp för sin uppmärksamhetstörst så finns det inga gränser, förutom markeringen för fullständig idiotförklaring som passerades långt innan de började gräva innanför trosorna.

Jag undrar för övrigt vad som skulle hända om jag satte mig ner på stan och började göra små bruna skulpturer av någonting som kom ut ur mig...?


Inga kommentarer: