torsdag 1 maj 2014

Sköna maj välkommen...


... heter det ju men i år så kom hon med snö. Den subban...

Igår firade jag och några bekanta Valborg genom att sitta hos mig och dricka öl samtidigt som vi studerade snöandet genom fönstret och fnissade åt tanken på alla frustrerade människor som försökte tända sina brasor och alla fjortisar som med stelfrusna fingrar pinade i sig sina folköl.

Vid 03.40 så kastade jag ut de sista festdeltagarna och gick och la mig. Vissa partajade dock visst vidare för vid 07.20 blev jag uppringd av en herre som undrade om han hade glömt kvar någonting hos mig. Jag svarade artigt: "Nej, gå och lägg dig för fan" och låg sedan och fantiserade om att hyra in lönnmördare och lägga hästhuvuden i telefonterroristens säng.

Så idag har jag varit otroligt trött och det var inte förrän vid nio på kvällen som jag vågade mig ut på en promenad. Då var det ganska fint ute:






Inga kommentarer: