torsdag 21 augusti 2014

För ankan inom oss...


Det nya arbetsåret (de där ångest- och irritationsfyllda 11 månaderna mellan semestrarna) är igång och jag kan glädjas åt att det är lite svalare ute. Det innebär att temperaturen har krupit under 30-strecket inomhus på jobbet. Annars är det mesta som vanligt...


Jag slösurfade lite nyss och läste om den senaste mobiltrenden, "selfiepinnen". En pryl man skruvar fast på telefonen för att vara säker på att få med både nylle och bakgrund då man ska ett sådant där enfaldigt självporträtt:




Ibland ser man folk som vrålar in i sina telefoner (främst på bussar och andra ställen där man irriterar så många som möjligt) så jag har faktiskt trott att nästa stora grej till mobiltelefoner skulle vara haklappar.

Sådana där i hårdplast som fångar upp det man missar att stoppa i käften skulle vissa behöva då man ser dem sladdrandes i luren samtidigt som de äter någonting eller dricker sin jävla latte.
Det sprutar halvtuggade rester lite överallt runt dem och jag är faktiskt förvånad över att ännu inte ha hört om någon som har svalt sin telefon.


Men jag hade visst fel i mitt antagande och visst, eftersom det finns en massa människor som har som prio 1 i livet att posta 25 anknyllen om dagen på Instagram så kanske den där pinnen blir årets julklapp...

Inga kommentarer: