måndag 25 augusti 2014

På tur...


I lördags begav jag mig till metropolen(?) Finspång för att festa med några gamla bekanta. Det var trevligt, även om utelivet lämnar en del att önska...





Jag gillar att ta lite alternativa vägar när jag är ute och far och inte har speciellt bråttom så på vägen hem passerade jag genom en del obskyra små hålor.






Då jag befann mig i närheten tog jag även en liten avstickare och kikade på resterna av den gamla kalklinbanan som jag har fotograferat tidigare. Jag fascineras över att det gick undan att ta ner korgar och linor men sedan tycks rivningsarbetet fullständigt ha stannat av.
Vissa hävdar att ägaren hade bråttom att riva så pass mycket att ett bevarande omöjliggjordes och när man ser hur det ser ut längs banan nu så börjar man ju fundera...


 
 
 
 



Inga kommentarer: