tisdag 15 september 2009

Kommentarsvar.

Någon med det märkliga namnet "Anonym" har lämnat en kommentar till en post med festbilder här:

"Det är lustigt att du sitter på så höga hästar i dina bloggpostningar när du själv uppvisar så här erbarmligt låg klass privat.
Nåja, du skriver lysande och jag kommer att fortsätta läsa med nöje. Men bli som du, det tänker jag inte."

Jag får väl börja med att tacka för berömmet.
Men jag förstår inte riktigt det där med höga hästar. Jag ser mig inte själv som förmer än andra människor. Däremot så skriver jag det som många tycker men inte orkar säga eller skriva.
Dessutom så skriver jag en text så som jag själv vill läsa den, med ett visst mått av sarkasm.

Jag är både cyniskt och misantropiskt lagd och det kanske märks i vissa poster.

Jag retar mig ofta på kvällstidningar. Detta eftersom de skedmatar oss svenskar med en uppfattning om hur vi ska vara, tycka och tänka.
Den som avviker från den mallen är då obildad, trångsynt, korkad, ja i stort sett varje invektiv man kan tänka sig.
Om man har synpunkter på detta är man då uppenbarligen en besserwisser.

Jag gnäller ibland på användningen av våra skattepengar, detta borde egentligen varenda skattebetalare i landet göra när de för 1/3 av sin lön får ruttna bort i en nedskiten säng på långvården.

Jag har gnällt på diverse kändisar som beter sig som idioter. Detta helt enkelt för att de beter sig idiotiskt och söker sympati i media varje gång de gjort bort sig.
Som jag har sagt tidigare; om man inleder karriären med att visa fittan i kanal 5 så får man skylla sig själv när folk betraktar en som ett fån.

Jag har kommenterat polisens bristande förmåga att stoppa en pöbel som slår sönder en hel stadsdel och hur fjolliga straff vi har i Sverige för våldsbrott.

Jag har även kommenterat tv-licensen och vad vi får för den.


Det intressanta i sammanhanget är att jag står för allt jag har skrivit här, till skillnad från folk som lämnar anonyma kommentarer...


Sen det där med låg klass privat, jag vet inte hur du kan döma mig på grund av några festbilder. Du har (antar jag) inte den blekaste om hur jag är privat.
För övrigt så är det som så att på 95% av bilderna så befinner jag mig bakom kameran, så det är mina vänner du hackar på och inte mig.

Jag kan tillägga att vi har jävligt kul på våra fester. Din uppfattning om fest kanske är ett glas rött till gåslevern samtidigt som du och din blåhåriga fru snäser i förakt "Nu super de igen, pöbeln".
I så fall undrar jag vem som sitter på höga hästar...

Du behöver inte bli som mig, men kom över på fest hos underklassen så ska jag blanda dig en grogg du sent kommer att glömma.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är ju vår farbror Leifi och vill du sitta på höga hästar eller ligga under en gatsten, gnälla på saker i världen så visst får du göra det!
Vi känner ju dig dig privat och det är ingen fest utan Leifi.. det är ju konstaterat! och nåde gud om du somnar på köksgolvet hahahaha
Men vi i detta umgånge accepterar dig och dina åsikter om saker och ting. Vi är inte finare än några andra! Vi är alla olika och kan man inte acceptera detta så ska man fan inte läsa andras bloggar utan hålla sig i den bittra bubbla man lever i..

Vi ses på "Årets partaj"

Simma soft