onsdag 27 oktober 2010

Dejligt samtal och en hjältes död

Det ringde en snubbe hit tidigare ikväll och babblade på danska, givetvis begrep jag knappt ett ord av vad han sa. När jag förklarade det så ökade han intensiteten i sin svada och lade sedan på.
Hoppas att det inte var något viktigt.

Men jag tror att jag har funnit lösningen på den svenska arbetslösheten - utbilda alla till talpedagoger och skicka till Danmark...


I morgon ska jag byta till vinterdäck. Alltså precis när väderspåmännen säger att det ska bli tio grader plus.
Fast med tanke på hur effektiv snöröjningen här är så räcker nog inte det, man skulle kanske skaffa sig en bandvagn som reservfordon. Det torde ju finnas en del sådana till överkomligt pris här eftersom det som återstår av svensk militär tydligen ska offras för amerikanernas prestige i Afghanistan.


Jag klickade runt på Expressen för att få mig en dos av deras knivskarpa journalistik och fick mig ett gapskratt. Tydligen så har Paul dött, alltså bläckfisken som förutspådde vilket lag som skulle vinna vissa matcher i årets fotbolls-VM. Han spådde genom att välja mellan två olika burkar med musslor som var märkta med respektive lands flagga. Tjejen i "Eldfödd" framstår som en sån amatör i sammanhanget...

Nåväl, det lustiga är att Expressen benämner Paul som "VM-hjälten".
Ehm...
Förvisso så ser jag likheten mellan en bläckfisk och italienska fotbollsspelare som faller som furor i fruktansvärda smärtor så fort någon i en annan tröja tittar på dem. Svaret är "ryggradslös".


Jag läste även att "gryningspyromanen" i Skåne hade varit i farten igen och denna gång bränt ner en väderkvarn. Vad krävs det egentligen för att bli inlåst i dagens Sverige?

Inga kommentarer: