lördag 9 oktober 2010

Flippertime

För cirkus 15 år sedan tillbringade jag mycket tid framför datorn med spelet "Pinball Fantasies", ett flipperspel som ursprungligen utvecklades för Amiga, men senare även fanns i en PC-version.
Programmet kördes i "rent DOS-läge" (hoppas det är korrekt uttryckt) och gick mao. inget vidare på Windows Xp och nyare till mitt stora förtret.

Men tidigare ikväll så fick jag ett nostalgianfall och konsulterade min allvetande vän Google.
Och visst hade han ett svar åt mig.
Genom emulatorn DOSBox och en sänkt skärmupplösning (efter lite gnölande från Windows), så kan jag nu köra spelet från 1992 på min nya dator med Windows 7 64-bit.





Så om någon ser mig en tidig morgon med rödsprängda ögon så har jag inte knarkat, jag har bara flipprat. :)

Inga kommentarer: