torsdag 30 juni 2011

WT in da hood

Eftersom jag själv äger en rejält tilltagen mage och ett par foppatofflor samt har en förkärlek för att dricka öl så fort jag får chansen så ska jag egentligen inte uttala mig om att vara "White-trash", men jag måste ändå få kommentera mina grannar.

Snett ovanför mig bor en familj som emellanåt uppvisar ett intressant beteende. Det har åkt ut saker på gatan, ungarna har vrålat: "din feta hora" åt sin mamma och en gång hade några 50plus-damer "vinkväll" där de tjattrade om sin vilda resa till Mallis 1983 och vilket mäktigt organ han den där Carlos hade.
Den natten drömde jag våta drömmar om skarpslipade yxor...

Nåväl, de där typerna fick tydligen nyss för sig att ha "myskväll" och släpade ut tv:n på balkongen. Jag vet inte vad de tittar på, men det verkar vara någon kass amerikansk sitcom eftersom man hör det karakteristiska "burkskrattet" blandat med familjens skratt. Det tycks som att frun i huset verkar ha svårast att förstå skämten eftersom hennes astmatiska gnägg kommer några sekunder efter...

Men om de kan göra sånt så borde det väl vara ok för mig att tända fiskröken eller att försöka lära mig spela bastuba på min balkong?
En annan tanke som for genom mitt huvud innefattade en projektor, gaveln på grannhuset och en porrfilm. Men jag bör nog låta det stanna vid en tanke...


Lite längre upp på gatan stod förresten en risig Volvokombi och en lika risig husvagn parkerad. De tillhörde en annan familj vars icke direkt rasrena hund satt och sket mitt på gatan. Sedan gungade husvagnen till och ut klev en väldigt korpulent kvinna som gastade på sin gatukorsning. "Daisy" hette fanskapet tydligen (den fyrbenta alltså).


I övrigt har jag passat på att bada lite här och var i det fina vädret och till helgen vankas det "Cityfestival", med tillhörande avdankade artister och blaskig, svindyr mellanöl. Men dum som man är så gör man om samma tabbe år efter år...
Jag hade funderingar på att fara iväg till Strömstad där några bekanta ägnar sig åt camping, men eftersom jag ska jobba på måndag så blir det lite för kort tid där för att motivera 80 mils körning. Dessutom hotar SMHI & co. med dåligt väder så jag struntar i det.
Man saknar onekligen sommarloven...

Inga kommentarer: