fredag 23 december 2011

Åh, minsann...

... lite julstämning på Youtube jag fann. Eller hur man nu vill uttrycka det.

Jag sitter och kikar runt på sagda sida medan glöggen svalnar i glaset. Av alla klipp jag har sett så tänkte jag visa tre stycken. Huruvida de förbättrar någons julstämning vet jag inte, men det är ju alltid ett litet tidsfördriv.

Först så har vi "Santa´s Workshop" från 1932, som SVT visar en förkortad version av på julaftonen. Men det här är den fullständiga.




Sedan ett litet klipp som visar hur man kan slå ihjäl lite tid om man har fantasi, några kälkar och ett jaktplan. Jag har åkt pulka efter bil, men att åka "Viggen-spann" verkar faktiskt vara lite roligare...




Och sist men inte minst så måste jag ju spela tidernas bästa jullåt, "Fairytale of New York".




Inga kommentarer: