tisdag 3 april 2012

Blackout

I går kväll blev det kolsvart här. Strömavbrott - igen. Det var inte alls länge sedan sist och nu var det svart i en timma.
Det var bara att plocka fram värmeljusen och fundera på vad man skulle slå ihjäl tiden med som inte gick på el.

Jag är lite svag för filmer med postapokalyptiskt tema och när jag lyssnade omkring mig så började jag fundera på om de verkligen är så orealistiska som man kan tro ibland.
Jag hörde en massa gap och skrik, skällande hundar och noterade att folk började köra bil som svin utanför.
Är det som så att några minuters blackout förvandlar folk till grottmänniskor som helt saknar begrepp om hur man beter sig?
I så fall är den högsta prioriteten vid ett längre strömavbrott eller liknande inte att skaffa sig värme, mat och vatten utan att hitta någonting att slå in skallen på någon annan med för att överleva.
Lite fascinerande...

Jag funderade vidare i "vad fan är det för fel på folk" - banorna och kom fram till att när strömmen gick så kunde de inte längre döva hjärnorna med dokusåpor och liknande trams utan blev tvungna att ge sig ut och härja lite. Misantrop eller inte, viss logik fanns det i mina funderingar tyckte jag...

Apropå dokusåpor så såg jag några minuter på nåt skit som hette "Djungelns drottning", där ett gäng korkade våp sprang runt i skogen och ägnade sig åt fåniga lekar samt att beklaga sig över att det var svårt att sminka sig i regnskogen. En mer lättklädd och hjärndöd variant av Robinson. Jag stängde av när de skulle tävla i "gissa bajset".
Minns ni TV3:s "Tutti Frutti" för en massa år sen?
Det programmet var mer intellektuellt tilltalande än den här smörjan.


I lördags blev det förresten lite öl och en krogsväng. Det var riktigt trevligt och klart värt huvudvärken dagen efter. Funderar dock lite över den där vinflaskan...


 
 
 



Glad Påsk förresten :)



2 kommentarer:

Fargash sa...

Tänkte också härja om dokusåpor men som vanligt hann du före :)

Föresten, kan du få reda på var man kan få tag på Hitlervinet? Har faktiskt letat länge efter den. Tror den ingår i någon slags "diktatorserie".

Farbror Leif sa...

"I Italien", var svaret jag fick.

Googlar man runt lite så hittar man både en diktatorsserie och en serie med enbart Adolf.