onsdag 30 maj 2012

Faceoff

Under eftermiddagen fick jag ett ryck och fick för mig att städa lite här hemma. Eftersom dammsugning, golvtorkning etc. är bland det tråkigaste jag vet så drog det ut på tiden då jag tog ett par kaffe- och surfpauser.

Jag läste bland annat om mannen i Miami som i söndags sköts av polisen då han - naken - låg bredvid en annan man - likaledes naken - vid sidan av motorvägen i city och var i full färd med att äta upp offrets ansikte.

http://www.miamiherald.com/2012/05/26/2818832/naked-man-shot-killed-on-macarthur.html

Vi talar naturligtvis om en pcp-knarkare som fått snedtändning och blivit fullständigt galen, vilket tydligen händer ganska ofta på den drogen. För några år sedan fläkte en hiphop-"artist" upp en kvinnas bröstkorg med kniv och åt upp hennes ena lunga...

Nivån på vansinne illustreras även av att mannen fortsatte med sin måltid även efter att polisen hade satt två kulor i benen på honom varpå det gick åt ytterligare några lite mer välplacerade kulor för att avsluta trippen.
Så barn, börja knarka för det blir man smart av...


Givetvis så fylldes mitt huvud av tankar kring det hela. Tydligen var båda männen nakna vilket tyder på att de pundat i samförstånd. Alternativt så har vissa personer en skev syn på romantik.
Tips från coachen: Det är inte alltid läge att säga "Eat me".


Eller är det kanske zombieapokalypsen som är på gång?

Jag är ett stort fan av zombiefilmer, dels är jag svag för de övergivna miljöer dessa ofta utspelas i och dels så gillar jag nivån på humorn. Så jag vet vad jag ska göra.

Det är bara att beväpna sig, bunkra upp med konserver och krypa ner i något mysigt bergrum. Jag känner till några platser som designades för att motstå ryska bomber och dessa borde rimligtvis även kunna hålla hjärndöda människoätande zombies utanför.

Sen är det bara att försöka ha ihjäl så många som möjligt, helst med så udda vapen som möjligt.
Vad gäller beväpning så har tyske (naturligtvis) Jörg några tips:



Inga kommentarer: