tisdag 22 maj 2012

Tisdag...

... har det blivit och nu börjar det bli varmt och gott ute. Det är ju trevligt naturligtvis men innebär även att temperaturen stiger inne på jobbet. 29 grader visade termometern när jag kom till jobbet igår eftermiddag och det var allt annat än trevligt.

För den som undrar så har jag inte dött, jag har bara inget att skriva ner. Eller motivation heller för den delen.


Under morgonens nyhetssvep över nätet så noterade jag SvD:s toppnyhet. Det ska tydligen döpas en prinsessa i Stockholm idag, något som i vanlig ordning lär ställa till besvär för de som försöker att bo och arbeta i närområdet. Det är inte lätt att vara vanlig medborgare när adeln ska sträcka på benen.

Nåväl, här är rubriken: Följ SvD:s livesändning direkt från Slottet – med expertkommentarer om gästernas hattar.

Hattar!!! Svensk skjutjärnsjournalistik driven till sin spets får man anta...


Apropå ingenting så hittade jag en bild över området jag bor i, troligen tagen någon gång i slutet av 1950-talet. Huset jag bor i är skymt av ett annat, men man anar taket till höger om bildens mitt.
Bilden är tagen från vattentornet österut och visar Karlfeldtsgatan med "svarta plan" närmast och bakom höghusen på Blomstergatan skymtar man Svärdsliljegatan. Norrut är det bara åkrar...





Alltid kul med gamla bilder.

Nu ska försommarens ankomst firas med hjälp av hårtrimmern :)

Inga kommentarer: