fredag 11 maj 2012

Fika med Youtube

Tvättdag och risigt väder, vad passar då bättre än att sitta inne med en panna kaffe och Youtube?

Jag kikade på en massa intressanta äldre klipp med lokal anknytning.

Här är ett från 1988 då hockeylaget VIK gick upp i Elitserien. Dessvärre så åkte de ur igen efter några år av misskött ekonomi etc. men nån vacker dag så... :)
På den tiden då Rocklundahallen hade fler ståplatser än idag kunde ibland bli ett våldsamt tryck på läktarna och en fantastisk stämning.






Här är två klipp från "Flygteknikdagarna" på Hässlö 1987. Det ena visar en överflygning med en B17 "flygande fästning" och en Concorde. Det andra klippet är en uppvisning med JA 37 "Viggen".

Jag minns att jag stod i publiken och som 11-åring tyckte att det var bland det häftigaste jag sett. :)




1 kommentar:

Anonym sa...

3:01 känner jag igen:)