söndag 13 januari 2013

Sköna söndag.

Idag var jag osedvanligt pigg för en söndagsmorgon och bestämde mig för att åka och handla klockan 9 på morgonen. Jag avskyr att trängas med folk i affärer och svälter hellre en hel lönefredag och handlar någonting sent på kvällen än försöker slå mig in i kaoset på stormarknaden.
Men nu var det föredömligt tomt på folk och nästan lite trivsamt att strosa runt bland hyllorna. Ja, förutom att jag ju fick betala naturligtvis.

I fredags blev jag lite ölsugen så jag och en kompis satt här och läskade våra strupar lite. Vi fick för oss att använda vardagsrummet som dansgolv och det är nog tur att jag har persiennerna nere, jag vill ju liksom inte briljera med mina dans-moves för alla grannar. :)

I går for jag hem till några bekanta på födelsedagsfika. Jag misstänker att jag har några lätt masochistiska drag eftersom jag var bakfull och de har fem ungar hemma...
Men jag klarade mig helskinnad och med både hörsel och relativ psykisk hälsa i behåll så då får man väl vara nöjd antar jag.

Jag känner mig nästan lite duktig som har varit ute och handlat på morgonen så jag tänkte belöna mig med att tillbringa några timmar i soffan och kika på film. Det kan jag väl vara värd?


Apropå någonting helt annat så gillar jag ju att besöka och fotografera ödehus etc. En hobby som jag delar med en del andra personer och vissa av dem är betydligt mer hängivna än mig.
Här är en läcker liten film från ett ödehus som jag själv besökt för några år sedan.
Jag har inte tålamodet som krävs för att tillbringa flera nätter mitt i vintern i en ouppvärmd ödekåk, vilket kanske är lite synd eftersom resultatet av sådan hängivenhet blir riktigt riktigt bra.





Inga kommentarer: