tisdag 22 januari 2013

Tummen ner...

Sociala medier är fantastiska. Man kan hitta nya och gamla vänner, man kan marknadsföra sig själv, söka efter andra med gemensamma intressen, eller bara snacka skit med folk för att slå ihjäl lite tid.

Det finns dock vissa baksidor. Bland annat kan Facebook etc. vara starkt beroendeframkallande och även ge upphov till prestationsångest hos de som inte kan matcha "alla andras" till synes perfekta liv.

Även om man kanske måste fråga sig om det inte helt enkelt är så att den som ljuger bäst vinner...


Nåväl, en annan baksida är att det hänger en hel del idioter där.
Jag fick precis ett meddelande på "Fejjan" från ett stolpskott som jag aldrig träffat. Vederbörande undrade om jag möjligen tillhandahöll diverse uppiggande narkotiska preparat.
Det gör jag inte, om någon undrar.
Men jag funderar på om jag kanske skulle välja profilbilder mer omsorgsfullt för att inte ge folk falska förhoppningar.

Min nuvarande profilbild visar mitt lätt sömndruckna högra öga så det logiska vore väl att erbjuda mig något uppiggande i stället...





Den sista idioten är uppenbarligen inte född än.
Tyvärr (i det här fallet) är jag inte bekant med någon som arbetar för ordningsmakten, annars hade det ju varit ganska skoj att skicka idioten vidare. Om inte annat för att demonstrera faran med att prata "privatsaker" med okända på sociala medier.

Tummen ner för dig ditt pucko.

Inga kommentarer: