onsdag 30 januari 2013

Plums...


Jag är fullt medveten om att många svälter i Afrika, att det är inbördeskrig lite överallt och att många är arbetslösa men jag känner ändå att jag måste få gnälla av mig lite ibland.

Januarivädret liknar just nu klassiskt aprilväder då det var 20 minusgrader förra veckan och nu 3 grader varmt, regn och slask.
På väg hem från jobbet i eftermiddags handlade jag lite mat och när jag traskade från parkeringen hemma så klev jag rakt ner i en 2 dm djup slaskpöl.
Jag känner till att det är en fördjupning i gräsmattan där, men hade inte riktigt väntat mig att bli omfamnad av det bästa vintern bjuder på upp på halva vaden.

Av ren förvåning tappade jag greppet om pappkassen som innehöll min veckoranson av mat och vi vet ju alla hur länge en blöt pappkasse håller ihop - ungefär tre sekunder efter att man har försökt rädda den ur det förrädiska slukhålet.

Resultatet blev att jag fick knöla ner allt innanför jackan och framåthukad springa upp i lägenheten. Jag torde ha sett höggravid ut och jag födde bland annat ut två kilo Uncle Bens ris på hallgolvet. Turligt nog så gick ingenting sönder ty dammsugning var inte det jag längtade efter just då.


Under tiden jag väntar på att klockan ska bli 19.00 - då jag har tvättid och kan flytta mina blöta kläder från badkaret - så funderar jag på om man inte skulle investera i galonkläder.

Problemet är bara att alla gummikläder jag hittar på nätet är svarta och väldigt väldigt tighta... :p

Inga kommentarer: