måndag 18 mars 2013

En söndagspromenad

I söndags tog jag en liten promenad i östra hamnen och vidare ut på Mälarens is. Jag traskade bland annat förbi det bisarra lilla undervattenshotellet Utter Inn (den lilla röda stugan) som jag aldrig studerat på nära håll tidigare.

Västerås kallar sig "Mälarstaden" trots att man de senaste 15 åren envisats med att smälla upp höga bostadshus på varje kvadratmeter längs strandlinjen. Själv så tycker jag att en hamn fylld med båtar är betydligt charmigare än en fylld med "sura pensionärer i sina glaskuvöser", som en kompis så poetiskt uttryckte det.

Nåväl, det var en trevligt sätt att spendera en söndagsförmiddag på och på köpet så fick jag visst lite motion också. Inte illa.

Här är några bilder jag knäppte under promenaden.


 
 
 
 
 
 


Konkurrensen är stenhård, men jag vill nog utse det här åbäket till Västerås just nu fulaste byggnad.



Inga kommentarer: