tisdag 26 mars 2013

Var är vår vår?


Nu börjar jag bli riktigt trött på Kung Bores fasoner. Jag vill ha vår nu så att man kan vistas utomhus utan att frysa halvt ihjäl eller bli fälld av en osandad trottoar.
Jag vill ut och se mig omkring lite, ta lite bilder och framför allt känna vårsolen värma ansiktet.

Jag kände den igår en stund, i cirkus fem minuter innan jag vände mig om och istället fick nordanvinden i nyllet. Nu får det fan räcka.


I helgen är det påsk vilket innebär en lite längre ledighet, något som är efterlängtat. Jag betraktar mig inte som speciellt arbetsskygg, men man måste ha lite pauser ibland. Det senaste halvåret på mitt jobb har kantats av diverse problem samt väldigt varierande arbetstider. De som bestämmer har svårt att bestämma sig ibland...


Det är mycket "köttskandaler" nu för tiden. Jag läste nyss att man hade hittat griskött i dansk kebab vilket har upprört vissa grupperingar som anser att det djuret är extremt otäckt.

Det skandalösa i alla dessa fynd är att innehållet i produkten inte överensstämmer med innehållsdeklarationen. Den moderna definitionen på "nötkött" är uppenbarligen en mix av häst, gris och vad som än kan tänkas ligga i vägrenen med bromsspår framför...

Men jag kan ändå inte låta bli att tänka att så många gånger som vi icke-muhammedaner fått i oss halalslaktat kött så är rättvisa på sätt och vis skipad.

Fast så får man väl inte tycka, då är man ju så där trångsynt va?


Från det ena till det andra så sitter jag nu i ett anfall av uttråkning och kikar igenom lite äldre bilder.
Jag bjuder på ett vackert porträtt av yours truly från det uppenbart märkliga året 1996.





Glad Påsk förresten:)

Inga kommentarer: