lördag 20 april 2013

Mitt i stan...

...ligger Djäkneberget där man (förutom alla fulla fjortisar) kan se diverse stenar med mysko inskriptioner och lite annat smått och gott. Dit begav jag och en kompis oss tidigare idag.


 
 
 
 
 
 



I en damm på området finns en massa grodor.





Ehmmm..?





I närheten finns även en mysko villa. Den ska enligt utsago vara obebodd även om någon tydligen sopar trappen och håller hyfsat rent på tomten. Eller så bor Norman Bates där, vad vet jag?
På sommaren syns huset i vart fall inte bakom snåren.


 



Sedan begav vi oss ut mot Fullerö för att kika på Domarringen, ett "offeraltare" som skulle ligga i en ring av träd. Efter en smått bökig promenad i skogen fann vi altaret som inte var mycket för världen nu för tiden. Lite synd att fornminnen får förfalla så pass.







Efter att ha plöjt oss tillbaka genom snårskogen så drack vi kaffe och min kompis nyfikna husdjur ville vara med på bild. Klart han fick det. :)







För den som tycker att bilderna ser ut som skit så får jag väl säga att jag är medveten om att jag är en ganska kass fotograf, men det är mina bilder och jag leker med dem precis hur mycket jag vill...

Inga kommentarer: