måndag 1 april 2013

Promenader bland is och ruiner.


Förlåt om rubriken låter krystad, men ibland är det svårt att skriva en vettig sådan.

I dag var jag lite uttråkad så jag bestämde mig för att se mig omkring lite i mitt närområde. Först stannade jag till i hamnen där båtar och andra konstigheter väntar på sommaren.


 


"T-bryggan", där det i tonåren inmundigades en väldig massa folköl. Att bilden är sned ignorerar jag.




Klassisk litteratur är sällan fel, men jag skulle förmodligen inte ge min båt detta namn...




Sedan bar det vidare till en trevlig kyrkoruin. Nu börjar det bli pensionärsnivå på utflykten...


 


Avslutningsvis så bar det av mot Tidö Slott. Det är inte öppet för besökare under vintern men det gjorde ingenting då jag var mer intresserad av resterna av 1400-talsborgen "Oldenburg" som ligger precis bredvid. 
Det var inte läge att utforska den grundligt då den ligger inom synhåll från slottet vintertid - samt förmodligen är livsfarlig att beträda -  så jag nöjde mig med några exteriörbilder. Men vem vet, någon dag kanske man lyckas smöra lite för greven och återvänder.


 
 
 
 


Inga kommentarer: